نکات هوشمندانه برای بالا بردن هوش در دانش آموزان
نوشته شده توسط : sanaz

1-  به طور منظم مطالعه کنید: به قول جیم ران، "مطالعه برای کسانی که به دنبال بالا رفتن از حد معمولی هستند ضروری است". بدیهی است که مطالعه یکی از پیش نیازهایی است که هر دانش آموزی برای باهوش شدن باید انجام دهد. در واقع، اگر آمادگی مطالعه کتاب های خود را ندارید، پس حاضر نیستید بهای هوش را بپردازید. آره! من آن را بهای هوش می نامم زیرا هیچ دانش آموز باهوشی وجود ندارد که شما بشناسید که با حرص نخواند.

از همه مهم تر، شما باید خواندن منظم را یاد بگیرید. محققان ثابت کرده اند که هر چه یک متن خاص را بیشتر بخوانید، محتوای آن متن و دیگر متون مرتبط با آن را بیشتر درک خواهید کرد. به عنوان مثال، اگر من بدانم که فرار مغزها چیست، درک موضوعی که سعی در توضیح علل فرار مغزها دارد، برای من دشوار نخواهد بود. به همین دلیل است که به نظر می رسد دانشجویان باهوش چیزی در مورد همه چیز می دانند.

 آپلود عکس

نکاتی برای کمک به مطالعه ی موثرتر

2- پذیرا باشیم: یکی از چیزهایی که سطح هوش ما را محدود می کند، «نپذیرفتن یا توجه نکردن به اینکه نظر دیگران بهتر است» است. برای اینکه در مدرسه باهوش شوید، باید یاد بگیرید که پذیرا باشید. همیشه نظر دیگران را بپذیرید و سعی کنید موضع آنها را درک کنید. حتی زمانی که فکر می‌کنید حق با شماست، باید به حرف‌های مردم هم گوش کنید تا بتوانید از آنها درس بگیرید و حتی اگر اشتباه می‌کنید، اصلاح شوید.

با این حال، در انجام این کار، باید مراقب باشید تا دیگران شما را گمراه نکنند. به نظر من، مهم است که شما به نظرات آن ها گوش دهید اما در مورد نظرات آن ها شک داشته باشید، مگر زمانی که آن ها بتوانند به طور کامل نشان دهند که نظر خودشان بهتر است. بدون شک، این راه طولانی برای افزایش سطح هوش شما خواهد بود.

 

3-  هرگز از مشکلات فرار نکنید: صادقانه بگویم، با دور زدن هر مشکلی که هنگام مطالعه با آن مواجه می شوید، نمی توانید باهوش شوید. به هیچ وجه کمکی نخواهد کرد. راز اینجا این است که هرچه زمان بیشتری را در هنگام مطالعه روی موضوعات دشوار صرف کنید، آن موضوعات را بهتر درک خواهید کرد. اکنون ممکن است بخواهید بپرسید، "اگر اصلاً نتوانید بفهمید چه؟"

پاسخ ساده است. هر زمان که در حال مطالعه هستید و با موضوع بسیار گیج کننده ای مواجه شدید، به سادگی از معلم خود توضیح واضح تری بخواهید. اگر در مدرسه نیستید، سؤال را به هر فرد تحصیل کرده ای که در اطراف خود می شناسید، ارسال کنید. دور زدن آنها به هیچ وجه توصیه نمی شود زیرا اگر بتوانید آن موضوعات دشوار را به طور کامل درک کنید، درک موضوعات پیچیده تر و دشوارتر برای شما آسان تر خواهد بود.منبع





:: بازدید از این مطلب : 168
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: